Specialistai
Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymas (iÅ¡samiau žiÅ«rÄ—ti Äia)
Tėvai yra vaikų auklėjimo pagrindas. Vaikai ir tėvai turi būti neatsiejami, o darželis tai tik pagalbinė auklėjimo priemonė.
Dažnai tÄ—vai tiki, kad problemos iÅ¡sisprÄ™s paÄios, ar vaikų bÄ—das bando sprÄ™sti Å¡eimos rate. Kartais vien priežasties įvardijimas padeda iÅ¡sprÄ™sti problemÄ…Â arba tampa pirmuoju žingsniu jos sprendimo link.
Kai kyla nerimas, kai sunku apsispręsti, kai abejoji, ar tikrai teisingai elgiesi vienose, ar kitose situacijose, visuomet verta pasikalbėti su specialistu.
„Jei uždarysite duris visoms klaidoms, tai ir tiesa liks už durų.“ (R. Tagorė)
Specialusis pedagogas
Susisiekti galite el. p.
Specialusis pedagogas – padeda vaikams, turintiems specialių ugdymosi poreikių, įsisavinti ugdymo turinį ir lavina sutrikusias funkcijas, atsižvelgdamas į kiekvieno specialiųjų ugdymosi poreikių vaiko gebėjimus, ugdymosi galimybes ir ypatumus.
2021–2022 mokslo metais specialioji pedagoginÄ— pagalba teikiama 8 vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. PagalbÄ… teikia specialiosios pedagogÄ—s: Modesta MiliauskienÄ— ir Vida StonÄienÄ—.
- Atlieka pedagoginį vaikų vertinimą, nustato vaikų žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitikimą ugdymo programoms bei įvertina pažangą darželyje;
- Bendradarbiauja su pedagogais, specialiųjų poreikių vaikų tÄ—vais (globÄ—jais, rÅ«pintojais), kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujanÄiais ugdymo procese, darželį aptarnaujanÄios pedagoginÄ—s psichologinÄ—s tarnybos specialistais;
- Numato ugdymo tikslus ir uždavinius bei jų pasiekimo bÅ«dus ir metodus, atitinkanÄius specialiųjų poreikių vaikų poreikius bei galimybes, ir juos taiko;
- Rengia sutrikusių funkcijų lavinimo individualias, pogrupines ir grupines programas;
- Padeda specialiųjų poreikių vaikams įsisavinti ugdymo turinį (specialiojo pedagogo kabinete ar grupėje) ir lavina jų sutrikusias funkcijas, atsižvelgdamas į kiekvieno specialiųjų poreikių vaiko gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymosi ypatumus;
- Pataria pedagogams, kaip pritaikyti specialiųjų poreikių vaikams mokomąją medžiagą ir mokymo priemones, rengti ugdymo programas;
- Teikia metodinę pagalbą pedagogams, specialiųjų poreikių vaikų tėvams (globėjams, rūpintojams) ir kitiems asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems ugdymo procese, ir juos konsultuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymo klausimais;
- Naudoja ugdymo procese mokymo priemones atsižvelgdamas į specialiųjų poreikių vaikų amžių, specialiuosius ugdymosi poreikius, individualius gebėjimus ir ugdymo turinį;
- Dalyvauja vaiko gerovÄ—s komisijos veikloje;
- Taiko savo darbe specialiosios pedagogikos naujoves.
Socialinio pedagogo veikla grįsta korektišku gautų duomenų panaudojimu, informacijos konfidencialumu.
Susisiekti galite el. p. socped@molinukas.vilnius.lm.lt
Socialinis pedagogas teikia socialinę pedagoginę pagalbą (padeda spręsti sunkumus) tiems vaikams, kuriems negali suteikti grupės mokytojai ar kiti švietimo pagalbos specialistai.
Socialinės pedagoginės pagalbos teikimą lopšelyje-darželyje vykdo socialinis pedagogas, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai, administracija ir kiti darbuotojai.
Ikimokyklinio ir prieÅ¡mokyklinio ugdymo mokytojas teikia socialinÄ™ pedagoginÄ™ pagalbÄ… savo auklÄ—jamos grupÄ—s vaikams.Â
Socialinės pedagoginės pagalbos gavėjai yra vaikai, jų tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai.
Socialinio pedagogo veiklos tikslas: vaiko gerovÄ—, saugumas, pozityvi vaiko socializacija.
Socialinio pedagogo veikla ugdymo įstaigoje ir uždaviniai:
- Komandinis darbas vaiko gerovÄ—s komisijoje (VGK).
- Vaikų asmens bylų (VAB) formavimas ir tvarkymas.
- Mokinių registro duomenų tvarkymas (MR)
- Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS) Mokinių nemokamo maitinimo apskaita.
- Darželių informacinÄ—je sistemoje (Å VIETIMAS) atsakingas už vaikų lankomumo žiniaraÅ¡Äių pateikimÄ….
- Švietimo valdymo sistemoje (ŠVIS) duomenų tvarkymas,
- MokesÄio lengvatų taikymo apskaita.
- Administruoja internetinÄ™ svetainÄ™ www.molinukas.vilnius.lm.lt
- Å vieÄiamoji veikla.
- Prevencinis darbas.
- Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais.
- Individualios ir grupinÄ—s socialinÄ—s pedagoginÄ—s pagalbos teikimas.
- Lavina savo, kaip specialisto darbo įgūdžius, domisi socialinėmis inovacijomis, dalyvauja seminaruose.
- užtikrinti vaikų teises;
- konsultuoti tėvus, darželio bendruomenę socialinių pedagoginių problemų sprendimo bei pagalbos teikimo klausimais;
- dalyvauti sprendžiant krizinius atvejus;
- šviesti darželio bendruomenę socialinės pedagoginės pagalbos teikimo, neigiamų socialinių reiškinių prevencijos, pozityvios socializacijos klausimais;
- rinkti, kaupti ir analizuoti informaciją, reikalingą vaikų problemoms spręsti, bendradarbiaujant su darželio bendruomene, esant būtinybei – su kitomis institucijomis.
Veiklos formos:
 individualus darbas su vaikais, tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytojais ir kitais
mokykloje dirbanÄiais specialistais;
ï‚· grupinis ir komandinis darbas;
ï‚· prevencinÄ—, projektinÄ—, Å¡vieÄiamoji veikla;
ï‚· tarpinstitucinis bendradarbiavimas.
Socialinis pedagogas savo darbe vadovaujasi Å¡iomis vertybinÄ—mis nuostatomis:
1. Pagarbos – kiekvienas yra vertas besąlygiškos pagarbos.
2. Atvirumo – kiekvienas turi teisę į atvirą ir nuoširdų bendravimą.
3. Tolerancijos – kiekvienas turi teisę turėti skirtingus įsitikinimus, vertybines nuostatas.
4. Unikalumo – kiekvienas yra savitas ir nepakartojamas.
5. Vaiko kaip asmenybÄ—s vertinimas.
6. Nesmerkimo ir neteisimo – socialinis pedagogas neturi būti teisėjas.
7. Empatijos – kiekvienas individas, grupė, bendruomenė turi žinoti, kad bus suprasti.
8. Priėmimo – kiekvienas individas turi teisę būti priimtas toks, koks yra, o ne toks, kokį nori matyti socialinis pedagogas.
9. Konfidencialumo – vaikų bylos ir jose sukaupta informacija turi būti saugoma tik socialiniam pedagogui prieinamoje vietoje ir gali būti pateikiama kitiems tiktai gavus tėvų ar teisėtų globėjų sutikimą. Būtina laikytis paslapties apie vaiko problemas išlaikymo principų.
10. Pasitikėjimo – socialinis pedagogas neturi rodyti įtarumo ir nepasitikėjimo vaiku.
Į socialinį pedagogą gali kreiptis tėvai ir mokytojai, kai:
– vaikas turi emocinių, bendravimo, elgesio, adaptacinių sunkumų;
– vaikas patiria fizinį ar psichologinį smurtą ugdymo įstaigoje;
– vaikas turi bendravimo su bendraamžiais, mokytojais, tėvais sunkumų;
*********************************************************************************************************************