Å VIETIMO PAGALBA

 

Švietimo pagalba – tai specialistų vykdoma veikla, leidžianti didinti vaiko ugdymo(si) kokybę. Pagalbos teikimo tikslas – padėti tėvams (globėjams) veiksmingai ugdyti vaiką.

 

Kaip teikiama Å¡vietimo pagalba?

Vaikas ugdomas pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programą, teikiant logopedo, specialiojo pedagogo, socialinio pedagogo, psichologo ar kitų specialistų pagalbą. Naudojami įprastiniai ugdymosi metodai ir būdai, gali būti taikomi alternatyvūs ugdymo metodai ir būdai, atsižvelgiant į PPT rekomendacijas.

  • Logopedas vertina vaikų kalbos raidÄ…, Å¡alina jų kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus.
  • Specialusis pedagogas atlieka pedagoginį vaikų vertinimÄ…, nustato vaikų žinių, mokÄ—jimų, įgÅ«džių, gebÄ—jimų lygį ir jų atitikimÄ… ugdymo programoms bei įvertina pažangÄ…. Padeda vaikams įsisavinti ugdymo turinį ir lavina jų sutrikusias funkcijas, atsižvelgdamas į kiekvieno vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius, gebÄ—jimus, ugdymosi galimybes ir ypatumus. .
  • Socialinis pedagogas įvertina vaiko socialines problemas ir poreikius, ugdo vaikų socialines kompetencijas, planuoja ir dalyvauja socialinÄ—s pagalbos teikimo vaikui procese.
  • Psichologas įvertina ir padeda sprÄ™sti vaiko psichologines, asmenybÄ—s ir ugdymosi problemas bendradarbiaujant su vaiko tÄ—vais (globÄ—jais), lopÅ¡elio-darželio pedagogais bei konsultuoja tÄ—vus (globÄ—jus) Å¡ių problemų sprendimo klausimais.

Kas yra Vaiko gerovÄ—s komisija (VKG)?

Vaiko gerovės komisija – grupė  sudaryta iš Vilniaus lopšelio-darželio „Molinuko“ specialistų ir pedagogų, kuri sprendžia vaikų specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo, jų siuntimo į pedagoginę psichologinę tarnybą (PPT), ugdymo organizavimo, ugdymo turinio klausimus.

Tikslas – užtikrinti saugiÄ…, jaukiÄ…, darniÄ… aplinkÄ… įstaigoje ir vaikų ugdymÄ… pagal poreikius.

Kas yra pedagoginÄ— psichologinÄ— tarnyba (PPT)?

Tai biudžetinė valstybės ar savivaldybės įstaiga, kuri, tėvams, (globėjams) sutikus, įvertina vaiko ugdymosi poreikius, ir teikia pedagoginę bei psichologinę pagalbą vaikams, tėvams (globėjams), švietimo įstaigai.

Ką daryti, jei tėvai (globėjai) pastebėjo, kad vaikas turi ugdymosi sunkumų?

Jei vaikui iÅ¡kilo problemų, pirmiausia reikia jas aptarti su ugdanÄiu vaikÄ… grupÄ—s pedagogu, jei nepavyksta iÅ¡sprÄ™sti, kreiptis į  darželio specialistus pagal problemÄ…: psichologÄ…, socialinį pedagogÄ… ar logopedÄ…. Kai problemoms sprÄ™sti prireikia specialistų komandos pagalbos, pasitelkiama vaiko geroves komisija (VGK).

Jei tėvai (globėjai) patys įtaria, kad jų vaikas turi ugdymosi sunkumų, tėvai (globėjai) gali prašyti įvertinti jo specialiuosius ugdymosi poreikius. Tai daro darželio Vaiko gerovės komisija (VGK).

Jei vaiko ugdymosi sunkumų kyla pedagogui, jis pildo specialią stebėjimo anketą ir kreipiasi į tėvus (globėjus), prašydamas sutikimo nustatyti vaiko ugdymosi sunkumų priežastis bei įvertinti jo gebėjimus. Vaiko specialieji ugdymosi poreikiai (SUP) gali būti įvertinti tik gavus raštišką tėvų (globėjų) sutikimą.

Kodėl reikia atlikti vaiko SUP įvertinimą?

Įvertinimo tikslas – nustatyti, kokia pagalba ir paslaugos reikalingos siekiant sudaryti specialiųjų poreikių vaikui optimalias ugdymo ir ugdymosi sąlygas.

Kokią švietimo pagalbą (kokio specialisto) galima gauti Vilniaus lopšelyje-darželyje „Molinukas“?

Socialinio pedagogo.

 

 

 

VILNIAUS LOPŠELIO-DARŽELIO „MOLINUKAS“ VAIKO GEROVĖS KOMISIJA

 

 

Vaiko gerovÄ—s komisijos tikslas – pastebÄ—ti, analizuoti ir užtikrinti vaikų ugdymosi poreikius, sprÄ™sti iÅ¡kilusias problemas ir jų priežastis.

 

Vaiko gerovės komisijos sudėtį tvirtina direktorius. Vaiko gerovės komisijai vadovauja komisijos pirmininkas.

 

Komisijos pirmininkė: direktoriaus pavaduotoja ugdymui Ingrida Laužikienė; dpu@molinukas.vilnius.lm.lt

Komisijos pavaduotojas: socialinis pedagogas Janina Minikauskienė; socped@molinukas.vilnius.lm.lt

Komisijos sekretorÄ—: mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programÄ… Daiva LemboviÄienÄ—.

Komisijos nariai:

Elena KavaliauskienÄ—, mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programÄ…;

JÅ«ratÄ— MichneviÄienÄ—, mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programÄ…;

Nijole Kežun, mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą.

 

VGK dirba kaip komanda ir vadovaujasi Å¡iais principais:

 

-priimdama su vaiku susijusius sprendimus, atsižvelgia į vaiko amžių ir brandÄ…, jo psichikos ir ï¬zinius ypatumus, sveikatos bÅ«klÄ™, ugdymosi poreikius, vaiko ir tÄ—vų interesus ir lÅ«kesÄius, socialinÄ™ aplinkÄ… ir kitas aplinkybes;

 

-priimdama sprendimus teikia pirmenybÄ™ vaiko interesams;

 

-sprendžia asmens specialiųjų poreikių pradinio vertinimo, jų siuntimo į pedagoginę tarnybą, ugdymo organizavimo ir ugdymo turinio klausimus įstaigoje, kuri:

 

-gavusi tÄ—vų (ar vaiko globÄ—jų) sutikimÄ…, atlieka vaiko, turinÄio ugdymosi sunkumų, pradinį vertinimÄ… ir pildo pažymÄ… dÄ—l specialiųjų ugdymosi poreikių pradinio vertinimo,

 

-kolegialiai aptaria individualaus darbo su vaiku planus, programas, bÅ«dus, metodus, tempÄ…, teikia rekomendacijas su vaiku dirbanÄiam pedagogui,

 

-konsultuoja pedagogą, kurio grupėje yra vaikas, turintis specialiųjų ugdymosi poreikių,

 

-konsultuoja tėvus (ar vaiko globėjus) ir teikia jiems metodinę pagalbą  vaiko ugdymo klausimais,

 

-gavusi tÄ—vų (ar vaiko globÄ—jų) sutikimÄ…, siunÄia vaikÄ… nuodugniai įvertinti į pedagoginÄ™-psichologinÄ™ tarnybÄ… (PPT).